Angående en rebus/gåtbok

mikael mårtensson djmaffe at hotmail.com
Fre Okt 19 14:48:12 CEST 2007

Hej!

Fick ett tipps om att ni kanske skulle kunna hjälpa mig.

När jag 10-11 år 1978-1980 c:a så fick jag en bok som jag tyckte var jättebra.
Tror det var gröngölingarna och det var en bok med gåtor,klurigheter,rebusar och olika tipps om överlevnad tror jag. Det var någon till i min klass som hade samma bok och vi andvände den mycket på roliga timmen i skolan.Glömde sedan boken i skolan och någon annan tyckte att det då var deras...
Är det någon som känner igen min beskrivning och kan tänkas klura ut vad det var för bok och om den går att få tag i ett ex. Det kanske inte alls var någon Disney men jag är nästan säker.

Mvh Mikael Mårtensson
djmaffe at hotmail.com