Ingen favorit?

Lars Weigl lucidor at gmail.com
Tis Apr 29 13:27:02 CEST 2008

2008/4/29 Stefan Diös <pyas at swipnet.se>:

>  Resultatet är som synes en viss förvirring. Jag tror inte att vi själva har
> bestämt oss ännu för precis hur vi vill ha det; jag har i alla fall inte
> fått några fler instruktioner än att vi skulle pröva att bara kalla vissa
> repriser för favoriter, och det är minst ett par månader sedan nu. Jag
> finner det svårt att sätta mig till doms över detta urval, men när jag
> lämnar in texterna försöker jag väl att skriva "favorit" åtminstone på äldre
> amerikanska serier samt serier av Don Rosa. Jag vet inte hur konsekvent jag
> [...]

Där ser man. Jag har alltid trott att favoriterna var serier som
repriserades för att läsare hade hört av sig till redaktionen för att
få läsa ju dem igen, och att de som bara är repris var valda av
redaktionen.

När ämnet nu är aktuellt kanske man kan passa på att fråga om det är
någon idé att be om repriser? Det känns inte alltför hoppfullt när
valet av serier verkar hamna allt längre bort.

För övrigt tycker jag att griskanorre är ett roligare ord än grisenin. :^)