Hedman, Hedman, Hedman!

Adam Linde adam at ppp.se
Fre Aug 8 23:02:48 CEST 2008

Fick idag min tidning och vad som slog mig efter ett tag är att alla serier utom tre är undertecknade vår svenske Per-Erik Hedman till manusfronten. Jag måste säga att jag inte är helt säker på att det stämmer, det är något med manuset på en som jag inte tycker klaffar med annat från honom. Är det någon kunnig (Diös kanske) som vet.
Annars tycker jag att serierna verkar vara rätt trevliga, inga stjärnskott men fina glimtar. Som sagt Hedman varvad med olika tecknare, varav den första serien var med Vicar. Årets sedvanliga OS-special vid det fyndiga namnet "Mot Peking, anka". Sedan skymtar man en Magica-Hedman som var trevlig och i hans rätta takter. Övrigt är en gamal sjörövarhistoria (med Krok) av Murry, lite kortare serier av Talefiero och en skämtsida med Musse och Långben av personer med långa namn. Sedan Hedman, som sagt.