Hedman, Hedman, Hedman!

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Aug 20 12:30:07 CEST 2008

Adam om KA 33/08:

>Fick idag min tidning och vad som slog mig efter
>ett tag är att alla serier utom tre är
>undertecknade vår svenske Per-Erik Hedman till
>manusfronten. Jag måste säga att jag inte är
>helt säker på att det stämmer, det är något med
>manuset på en som jag inte tycker klaffar med
>annat från honom. Är det någon kunnig (Diös kanske) som vet.

Du har alldeles rätt; när jag öppnar tidningen
och kontrollerar uppgifterna ser jag att en serie
har fått fel credit. Den holländska serien på sid
43-46 (H 25061, "Fartfyllt farmarbete" med Farmor
Anka) har av misstag fått samma text som en annan
serie i tidningen. Sånt händer ibland, tydligen. Jag har sett det förut.

Avsedd credit för den serien ska vara:

Holland 2006. Manus: Ruud Straatman. Teckningar:
Carmen Pérez och Comicup Studio.

(Men även utan den är det tre serier av Hedman i tidningen, ja.)

>Årets sedvanliga OS-special vid det fyndiga
>namnet "Mot Peking, anka". Sedan skymtar man en
>Magica-Hedman som var trevlig och i hans rätta takter.

Och för detta ska vi kreditera Reine Mårtensson,
som har översatt det här numret!