lsarnas påverkan

Stefan Persson spe at inducks.org
Mon Juli 21 15:37:49 CEST 2008

On 2008-07-21 13:49, Martin Bagge / brother wrote:
> Det här med att läsarna ska ha påverkan på innehållet måste väl ändå ha
> ställts på sin spets i och med Stål-kalle-följetången tidigare i vår.
> Först kör man en italiensk fyrdelad historia, sen ska de NORDISKA
> läsarna bestämma vilken skurk som ska ha en ny chans. På något vis kan
> jag inte se framför mig att det inte finns historier om de övriga
> skurkarna på lager med. Men det där kanske någon av er andra här kan
> sprida ljus över, det där med andra länder och sånt är inte min grejj asså.

Det där tyckte jag var riktigt dåligt. Egmont försöker få läsarna att tro
att de har möjlighet att påverka innehållet i tidningen, men resultatet
var förstås bestämt redan i förväg, eftersom det bara hade gjorts en extra
serie med en av skurkarna. Se
http://coa.inducks.org/subseries.php?c=Paperinik+contro+tutti för mer
information.

Jämför med hur Egmont för några år sedan inkluderade sidor där läsarna
fick skicka in insändare till tidningen. Om man jämför samma nummer från
olika nordiska länder, finner man dock att alla länder fick samma
insändare. Det enda som skiljer sig är namnen på avsändarna.

Stefan