Re: SV: Sv: Re: Dålig kundservice

Martin Bagge / brother martin at bagge.nu
Mon Juli 21 22:53:42 CEST 2008

On Mon, 21 Jul 2008, -= Steamboat Willie =- wrote:

> Hmm.. så bokhandeln får dem inte via posten, då?

Posten eller annan paketleverantör. Den stora skillnaden är väl att de
flesta privatpersoner får böckerna i enstaka exemplar och typ en och en
medan en bokhandel får en hel låda med böcker från förlaget. På så sätt så
kan förlaget packa boken på ett annorlunda vis och det i sig bör innebära
färre skador.

100 böcker i en låda eller 100 lådor med en bok i varje hanteras av
förklarliga skäl lite olika.

(Jag har förvisso inte jobbat på posten eller med att fysiskt köra ut
försändelser på paketföretag men jag har jobbat på ett paketföretag och
sett lite av varje där. En del är paketförmedlarens skuld och en del är
avsändarens skuld.)

--
/brother
http://frakalendern.se