SV: Kalle Anka och c:o 27.. Tummen ner..

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sat Juni 28 13:02:01 CEST 2008

Bror Steamboat:

>Jag erkänner mig genast rättad. Ursäkta mig!
>Det var Blum som talade om BBC hacks och Rosa som
>är gudfadern "we may have to shoot him"?

Ja, precis så! :-) (Vi talar nu om internskämt för gamla ankister.)

>Du hade kunnat kalla den för "Gröngölingarnas Myrbok", eller
>"Stormogulens Stackar och Stackare" eller något annat..
>Det förklarar rutermärket i alla fall.. :-)

Tja, jag tror jag förstår argumentet och så hade
jag kanske möjligtvis kunnat skriva, enligt detta
argument. Men det gjorde jag inte. Well, well.

>I din ungdoms energiska dagar så antar jag att "Balladen
>om den kaxiga myran" av Stefan Demert hade varit aktuell,
>men, men... Jag vet inte om den texten skulle kunnat fungera,
>och i dag är den relativt okänd...

Intressant. Den är mycket riktigt så okänd att
jag i princip inte känner till den alls. Den föll
mig verkligen aldrig in. Tänk om jag missade en
bra lösning där. Hm, även om det inte vore så
bra, är det ju illa nog om jag alls missade en lösning.

Apropå det vore det lite roligt att veta hur
många som känner igen sången "High Hopes" och
texten till den. Man kan ju anta att det finns en
del läsare på listan som är relativt väl
bevandrade i amerikansk populärkultur. Alla som
direkt hade kunnat identifiera textraden "An ant
can't move a rubber tree plant", vare sig ni har
läst serien i original eller ej, får gärna räcka upp en vinge!