Sv: Re: Tryckfel i CBSV!

Åsa Warnqvist asa.warnqvist at littvet.uu.se
Mon Mars 3 08:06:46 CET 2008

>Det ringde en marknadsundersökare till mig och frågade >om CBSV box 11, 12
>och 13. ...

De ringde hem till mig också, och till Brors redogörelse kan läggas att
volymerna också skulle innehålla en massa faktadelar om det Bror tog upp,
ett antal index - inklusive ett Barksindex med norska och engelska
publikationer (jag opponerade mig starkt emot att inte lägga ner mer energi
på just det och göra det norska på svenska i stället samt hänvisade till att
en hel del jobb redan är gjort på den fronten) - samt ett band med ett slags
encyklopedi med alla figurer som Barks skapade. Det skulle också vara en
volym med återgivningar av framsidor till amerikanska serietidningar. Man
fick ange hur intressant innehåller i respektive box verkade på en skala
1-5. Personen som ringde mig hade mycket dålig koll på Barks (uttalade t.ex.
hans namn fel och insåg inte det roliga i att göra 13 boxar i stället för
10), så jag vet inte om hon fick med allt finlir i de kommentarer som jag
gav, men till den som eventuellt har insyn i projektet på listan kan
vidarebefordras att det känns som om det borde vara någon med i projektet
som är insatt i vad som redan finns gjort av NAFS(k) och Inducks på
indexfronten. Jag utgick t.ex. från att Stefan var mer inblandad. En annan
sak som var lite synd är att det inte verkar vara fastställt om det är
kompletta återgivningar av t.ex. oljemålningarna, Benny och Burro,
skämtteckningarna osv. som ska publiceras eller bara urval. Det kändes svårt
att ta ställning till frågorna utan den vetskapen.

/Åsa