Farbror Årne

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Mon Okt 6 21:36:46 CEST 2008

Det är från serien där en viss sorts lera påstås göra de som blir
insmetade med den vackra. Till slut blir Lilla Vargen överbevisad om att
så inte är fallet när Bror Duktig upplyser honom om att "Farbror Årne
vältrat sig i den i åratal". Serien som avses är alltså "Skönhetsbadet",
tecknad av den oförliknelige Gil Turner, och den publicerades i nummer
46 av KA & co 1971. (http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+145-02)

/KEL