International Talk like a pirate Day

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Fre Sep 19 23:18:56 CEST 2008

Arr!

I dag är det internationella "talk like a pirate day" (19:e september).

Därför rrrekommenderar jag ett par trevliga filmer, me hearties:
Skattkammarön/Treasure Island (1950)
Spöke på villovägar/Blackbeard's Ghost (1968)

.. och självklart måste man ta fram och läsa:
Kapten Morgans skatt/Donald Duck fins Pirate Gold - W OS 9-02 (1942)
Musse Pigg och sjörövarens papegoja/The Sign of the Squid - W MM   44-01
(1955)
Musse Pigg och piraten Svartskägg/Mickey Mouse Meets Blackbeard the Pirate -
W MM  114-02 (1967)
Musse Pigg I piraternas våld/The Pirates of Port Placid - W WDC 374-05P
(1971)

... eller varför inte låta er hypnotiseras av:
Tillbaka i tiden/Back To Long Ago! - W US   16-02 (1956)

(Självklart tar jag tre av varje till mina borsöner - de är också kängurur.)

  // Steamboat "Peg-leg" Willie
	"Fifteen donaldists on a dead man's chest!
	Yo-ho-ho and a bottle of läskeblask!

	The duck and the mouse 'ave done for the rest
	Yo-ho-ho and a bottle of läskeblask!"