Jason

Anders Engwall anders.engwall at comhem.se
Mon Sep 29 22:17:01 CEST 2008

Jag undrar om det inte skulle kunna röra sig om en figur ur
fortsättningsserien ”Till flydda tider” (KA 23-26/1968), vari Musse och
Långben åker vilse i  en av Jocke uppfunnen tidsmaskin. I del 2 (KA 24/68,
alltså) hamnar de i antikens Grekland, eller rättare sagt i den antika
grekiska mytologin, och möter där en Jocke-liknande uppfinnare vid namn
Jason.

Tidsmaskin, förresten. Egentligen är det ju ett vanligt rymdskepp de reser
runt i, det är bara det att Jocke råkat ”korsa några trådar”...