Favorit i repris: Kalle Ankas Pocket nr 1

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Fre Aug 21 17:20:54 CEST 2009

Jag upptäckte samma sak som du. Bok 2 fanns att köpa i den lokala
Pressbyrån, men inte bok 1. Jag tyckte också att det var konstigt att
bok 1 redan var slut, för de flesta butiker där jag handlar brukar ha
ett sortiment av minst tre-fyra av de vanliga pocketarna bakåt i tiden.

Sen tog jag ledigt någon timme på lunchen och gick runt i en hel massa
butiker där de brukar sälja KA-pockets. Ingen hade nummer 1.

Ett par dagar senare råkade jag se en hög med nummer 1 i min lokala
ICA-butik, och då köpte jag naturligtvis ett exemplar. Tyvärr har de
inte kvar fler nu, annars hade jag gärna köpt en till dig.

Det är mycket mystiskt att böckerna inte finns på AdLibris eller andra
nätbokhandlare. Man ska kanske maila dem och fråga?

Jag skulle gärna vilja veta hur många volymer som är planerade, och hur
ofta de är tänkta att komma ut!?