Hall of Fame vol. 17: Floyd Gottfredson

Andreas Jansson andreas.jansson at home.se
Tis Aug 25 20:46:05 CEST 2009

Hej!

Finns det någon vänlig själ som som skulle kunna skriva av
innehållsförteckningen från Hall of Fame nr 17 (Floyd Gottfredson)? Jag har
letat förgäves på nätet, men de som säljer boken har ingen utförlig
information om den.
Jag behöver ta reda på om jag redan har serierna i någon annan samlingsbok,
svensk eller amerikansk, därav min fråga.

Pocketdebatten:
Jag anser för övrigt att det är helgerån att färglägga de svartvita sidorna
i de gamla pocketarna, när jag fick stå ut med det när jag var liten så ska
de väl tåla det idag! Och nyöversättning (eller är det bara frågan om en
avskrift?) med sådana fel, det är ju skandal. De där sammanbindningsserierna
mellan äventyren måste jag dock säga att jag avskytt ända sedan den dag jag
kom till insikt om att de egentligen inte hörde till serierna, utan var
tillagda i efterhand.

-- Andreas Jansson (koll 2114)