Favorit i repris: Kalle Ankas Pocket nr 1

Andreas K A Eldh andreaseldh at yahoo.com
Ons Aug 26 10:26:03 CEST 2009

Gawrsch!

Jag blev väldigt fawrschinerad av åsnan i Pocket 67 "Högt spel i Vilda Västern". I första serien var den grå på de färgade sidorna. Sedan var den mest med på de svartvita sidorna, så när den i den tredje serien äntligen dök upp på en färgad sida igen hade den blivit brun! En del i marknadsföringen av Pocket på den tiden var ju att den inte bara var en seriebok utan även en målarbok. Jag funderade allvarligt på att måla sidorna, men kunde aldrig komma på hur jag skulle göra med åsnan.

Jag är för nyutgivning så att fler får uppleva serierna, och för oss traditionalister finns ju alltid antikvariat!

Andreas K A Eldh