Jul i frankrike

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Tis Dec 1 21:36:52 CET 2009

Adam:
> Jag läser franska och har fått en gruppuppgift på halsen. Syftet är att visa
> skillnaderna mellan svensk óch fransk jul. En av de första saker vi kom att
> tänka på är ifall de liksom vi tittar på Kalle Anka!

På den internationella ankismlistan DCML finns det fransmän som säkert
kan svara på det. Fransmännen på listan verkar hjälpsamma; i alla fall
fick koll. Mattias Hallin ett kompetent svar när han ville ha den
franska texten till Den suckande sjömannen. Det var bara ett par
veckor sedan. Texten låg f ö mycket nära originalets The Screaming
Cowboy.