Kalle Ankas Jul

Johan Anglemark johan at anglemark.se
Tors Dec 3 14:23:46 CET 2009

Michael Schartau skrev:
> Häromdagen var jag på lussekaffe med några tyska och kroatiska studenter
> och för dem hade Kalle på julen ingen naturlig koppling.
>
> Det är väl en rest sedan vi bara fick se ett Disneyprogram om året och
> därför blev en viktig tradition hos oss. Faktum att för många yngre (som
> vår 30-årige son) så är Kalle inte det måste som det är för mig.

Jag kanske svär i kyrkan, men för mig är Kalle inget måste heller,
eftersom det är så uttjatat att jag gäspar åt kortfilmerna numera. De
bästa tål att ses om en gång om året, men långt ifrån alla.

Jag önskar att de hade kunnat variera sig lite utan att utlösa en
kvällstidningsuppiskad folkstorm.

/1266
--
Books: http://www.librarything.com/profile/anglemark