Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Mon Dec 7 18:11:32 CET 2009

Förra årets klipp från Pinocchio var inte samma som det som visades
1960-66. Det ursprungliga klippet var sången "I've Got No Strings" där
Pinocchio uppträder på Strombolis teater.
Det som visades i fjol var ett talinslag där Gepetto för första gången
upptäcker att Pinocchio lever och kan tala.

När det gäller Askungen vill jag minnas att sången Bibbidi-Bobbidi-Boo
bara fanns med under två år 1967-1968. Sen gjordes ett uppehåll på några
år, och när Askungen kom tillbaka 1976 bör även mössens arbetssång ha
varit tillbaka. Fast det är jag inte 100% säker på.

När det gäller Pongo har jag tyvärr ingen aning...