Årets julbok...

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Sat Dec 12 19:03:40 CET 2009

Jag har just köpt Kalle Ankas julbok för i år... Döm om min positiva
överraskning!

Okej... Nu vet jag inte om ni kommer ihåg (eller ens läste) det jag skrev om
förra årets Kalle Ankas Julbok från SEMIC.

Årets julbok innnehåller inga repriser från 60-talet den här gången. I alla
fall inga repriser som gått de senaste 30 åren. Nej, nu börjar man med
söndagssidor från 1942 och 1943 kronologiskt!

Det är ett otroligt jättelyft. Äntligen har man tänkt till lite. Om de
fortsätter den här satsningen så är det precis det jag frågade efter förra
året. Jag rekommenderar alla att köpa julboken, för här är väldigt sällsynta
söndagssidor av mästaren Al Taliaferro från seriens storhetstid. Ett mycket
bra köp, då materialet är svårt att få tag i och inte har publicerats på
mycket länge.

Jag vet inte om SEMIC läste vad jag skrev för ett år sedan, men oavsett så
uppmanar jag alla att gå ut och köpa detta album och bevisa att kvalité
lönar sig!

Skall man kritisera den här utgåvan så måste man då påpeka att det är ltie
dålgit tryck i vissa sidor, men det beror säkerligen på att det inte finns
några bättre original att tillgå utan att lägga ner mycket pengar.

Kalle Ankas julbok är trditionellt sett en produkt so levereras mer eller
midnre färdig från Bulls och som SEMIC trycker upp ganska billigt. Så bättre
än så här kan vi inte förvänta oss... men det betyder inte att jag är
missnöjd! Tvärtom så är det här ett fantastiskt fint innehåll som ger
mersmak.

// Steamboat Willie