SV: Årets julbok...

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Sön Dec 13 12:33:13 CET 2009

> Problemet med Kalle Ankas julbok är att den bara innehåller repriser.
> Ibland innehåller den repriser från Kalle Ankas julbok från 2000-talet, ibland
> innehåller den repriser från 365 dagar med Kalle Anka från 1970-talet och Kalle
> Ankas julbok på 1940-talet.

Årets julbok innehåller nu inga repriser från 2000-talet vad jag kan se.
Att jämföra med 365 dagar med Kalle Anka är faktiskt lite fånigt då den
är bland de dyrare jag-böckerna att få tag i och de flesta kan helt enkelt
inte läsa den. 1940-talets julböcker skall vi inte tala om! Det är nog fler
som läst söndagssidorna från 1994 och framåt i veckotidningar än som ens *sett*
en julbok från 1940-talet på riktigt!

> Till exempel har vissa serier från 1952 publicerats hur många gånger som helst (ta
> http://coa.inducks.org/story.php?c=ZD+52-08-31 till exempel), medan andra inte
> har publicerats alls (ta http://coa.inducks.org/story.php?c=ZD+52-07-20 till
> exempel).

Tja, årets julbok har - som jag skrev - inte med ZD 52-08-31 alls eftersom den bara
har ZD från 1942 och 1943.

Min kritik av förra årest sjulbok var just det att den var fylld av repriser som gått
i nästan varje julbok sedan 1980... Det slipper man i alla fall i år, och det är en
bra början.

> Serier från 1994 och senare har överhuvudtaget inte publicerats i Kalle Ankas julbok.

Nej, och det finns nog skäl till det är jag rädd. Jag försökte kolla med Bulls när
ZD slutade.. vilken som är den sista... och jag kan inte ens få vilket årtal den
ev. publicerades.

För min del så är de riktigt sena Ank-stripparna (ZD) inte så mycket att hänga i
julgranen alls, och jag föerdrar nog Taliaferros strippar.

// Steamboat Willie