SV: Sant eller falskt

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sön Jan 4 07:55:09 CET 2009

Missförstånd, missförstånd!

Frågan var ju faktiskt inte om Kalle blev bannlyst i Finland eller ej,
utan huruvida han blev "banlyst" - en helt annan sak!

Säg att man tappar sina byxor under joggingrundan längs den snitslade
banan i de notoriskt mörka finska skogarna. Skulle man då inte väldigt
gärna vilja att banchefen tänder belysningen längs banan innan man ger
sig ut för att leta efter sina byxor? Man vill kort och gott bli "banlyst"!

:)