Gåsäggsklimpen

Ola Hammarlund ola at olahammarlund.se
Ons Jan 28 22:08:36 CET 2009

Jag håller på med en artikel om Joakim och Klondike för (k)uriren.

Jag har en fråga som jag undrar om listan kan hjälpa till med. Det gäller
Barks-klassikern "Back to the Klondike" och Gåsäggsklimpen. Serien blev
avkortad vid den första publiceringen 1951, och de saknade sidorna
återställdes inte förrän på 1980-talet. Det enda tillfället som
Gåsäggsklimpen omnämns av Barks verkar vara i dessa sidor. Innebär det att
guldklimpen inte nådde status av klassiskt inslag i Joakmmyten förrän efter
att de saknade sidorna publicerats?

*****
Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/

"If the world was perfect, it wouldn't be."
Tillskrivet Yogi Berra