Re: Fortsättningen på CBSV

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Juni 17 22:26:24 CEST 2009

Olof Rudholm::

>Nu verkar planerna på tilläggsbanden till CBSV
>vara i full gång åtminstone i Norge där man
>redan kan beställa abonnemang på sex ytterligare
>böcker inklusive komplett konstbok - men även i
>Sverige där fyra nya böcker planeras enligt uppgift.
>Vore mycket intressant att höra hur arbetet
>fortskrider i Sverige - Stefan Diös  kanske har
>lite mer info att lämna i ärendet?

Zzzz... öh, va? Talar man till mig? Ursäkta
dröjsmålet. Jag har inte riktigt kunnat svara på
hur arbetet fortskrider med tilläggsbanden till
CBSV, eftersom jag är så upptagen med arbetet med tilläggsbanden till CBSV.

Ja, ungefär så är det. Jag har för mig att jag sa
något om detta på NAFS(k):s årsmöte i våras, då
jag precis hade fått höra något om saken. Frågan
är om jag kan komma ihåg ungefär vad jag sa, alltså vad jag hade fått höra.

Men det stämmer att man planerar för fyra böcker,
så mycket vet jag. Minst en av dem är redan under
produktion, vet jag också, eftersom jag borde arbeta med den dag och natt.

Dessa böcker handlar ungefär, mycket kortfattat,
om följande ämnen, i alla fall enligt den nuvarande planen:

* Lista/"uppslagsverk" över bifigurer i Barks serier, efter en tysk förlaga.
* Icke-Disneyserier av Barks (björnar, åsnor osv).
* Storyboards etc. från Barks tecknade filmer.
* Barks oljemålningar.

Ta nu detta med stor, eller mycket stor,
reservation för att planerna kan komma att ändras
eller för att jag inte har uppfattat allt
korrekt. När dessa böcker ska komma, hur de ska
distribueras, vad de ska kosta osv kan jag inte
heller säga så mycket som ett skvatt om, för det
vet man inget om på den nivå där jag sitter.

Men en gnutta gott hopp har man alltså rätt att
hysa, om man är intresserad av dessa ämnen!