Carl Barks Samlade Verk - Fortsättningen.

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Tors Okt 22 17:48:24 CEST 2009

Jag tycker det luktar geschäft lång väg, allra helst som utförandet
(åtminstone på bild) är väldigt likt CBSV. Det är rent ut sagt ett jäkla
sätt av Egmont att först gå ut med "30 band i begränsad upplaga om 2000
ex" och sen när man insett att det går att slå mynt av det hela utöka
med 4 band.
Okej, jag vet att man inte säger det rent ut, men många samlare är
fortfarande hemsökta av komplettspöket och kommer att känna ett visst
tvång att köpa de extra utgåvorna oavsett om de kallas "Carl Barks
Extramaterial" eller något annat.

Hade det varit möjligt att köpa böckerna var för sig hade utgångsläget
varit ett annat,men jag tänker minsann inte pynta nästan 1.000:- för
tyskarnas knappologiska bifigursindex...

/Karl-Erik