Carl Barks Samlade Verk - Fortsättningen.

Anders Norrman anders.norrman at bredband.net
Sat Okt 24 00:33:25 CEST 2009

On Friday 23 October 2009 10:33:54 pm Stefan Persson wrote:

> Intressant: jag kunde utan problem prenumerera på de norska extravolymerna
> utan norsk postadress. Jag har redan hunnit få den första volymen. Eftersom
> Egmont i Malmö verkar börja med volym tre, kanske man ska ta och säga upp
> prenumerationen hos Egmont i Oslo efter volym två och gå över till en
> svensk prenumeration...

Betyder det att böckerna är helt och hållet på engelska?
Eller gör dig detsamma om de är på norska eller svenska om du kan tänka dig
att byta utgivningsland mitt i?

> On 2009-10-22 19:31, Anders Norrman wrote:
>  > Att de anger butikspris till c:a 859:- (Vilket f.ö. är 10:- billigare än
>  > Egmonts pris med frakt) får i.a.f. mig att tro att vi kommer att kunna
>  > köpa dem från Adlibris, Bokus, CDON eller Kulturbutik.se BETYDLIGT
>  > billigare.
>
> 10 kr dyrare. Egmonts pris inkl. frakt är 849 kr. Men det är förstås
> irrelevant, eftersom det brukar vara omöjligt att hitta någon butik som tar
> ut "butikspris" för en bok. De norska böckerna trycks i begränsad upplaga
> och böckerna är numrerade.

Hum, ett litet räknefel där, men som du konstaterar så blir det ändå dyrare än
webbutikerna framöver.

M.v.h. Anders Norrman, Koll. 2109