Jag Kalle Anka

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Tors Sep 3 19:15:48 CEST 2009

> Finns det annars något alternativt lästips, lämpligt för en person som just
> blivit lite för nyfiken på Carl Barks och "det bästa av det bästa" för att
> kunna låta saken bero?

I mars 2001 (då han skulle ha fyllt 100, vilket han inte var långt
ifrån att lyckas med) kom en inbunden bok som heter Carl Barks' bästa.
Allting i boken lever väl inte upp till titeln, men den innehåller
flera av hans allra bästa långa historier (Vilse i Anderna, Old
California, Jul i Pengalösa, Finurlige Farbror Joakim, Gyllene
hjälmen) och några fina tiosidors (Pengaregn, Ståtliga statyer, Bing!
Du är hypnotiserad, En hönsig historia).

Vet inte hur svår/lätt den är att få tag i. Men om du kan hitta den
till rimlig penning så tror jag att det är en bra bok att börja med.

Här finns hela innehållet listat: http://coa.inducks.org/issue.php?c=se/CBJUB+1

/Olof