Re: Kalle (och Hobbe) och Guldböckerna

Germund von Wowern germund_vw at yahoo.com
Ons Sep 16 10:51:18 CEST 2009

--- On Wed, 9/16/09, Tomas Eklund <tomas at eklund.com> wrote:
> samlingsverk med Kalle och Hobbe
> När man ger ut ett påkostat samlingsverk, varför
> då inte ge ut ett som är komplett?!

Det kan ju handla om rättigheter. Finns den kompletta utgåvan utgiven på något annat språk än engelska?

> Vad får man då för 8000 kronor - förutom en fin (men
> begagnad!) knapp halvmeter guldglänsande ryggar i bokhyllan?

Enligt mig en betydligt charmigare färgläggning (och papper) är Barks Samlade Verk. Men ... faktasidorna i CBSV är ju guld värda de också, så skulle jag bara köpa en uppsättning hade det blivit CBSV.
/G