Kalle Anka & c:o utan plast

Andreas Jansson andreas.jansson at home.se
Ons Sep 16 17:25:52 CEST 2009

Hej!

Jag lade märke till en glad nyhet i affären häromveckan, och åter igen denna
vecka. Ankan var inte inplastad och den saknade vidhängande plastleksak!
Dessutom hade den ett mindre glansigt papper (vilket jag anser vara bra) än
jag minns att den hade, sist jag köpte ett exemplar.
Jag funderar på om förlaget testar lite smått huruvida
lösnummerförsäljningen går upp, om folk får chansen att glutta på serierna
innan köp, eller vad denna hedersamma åtgärd kom sig av.
Eller är det så att detta inte gäller samtliga inköpsställen? Har andra lagt
märke till samma sak?

Andreas,
koll. 2114