Kalle Anka Fun Club

Christian Schremser christian.schremser at bredband.net
Ons Juli 28 15:52:57 CEST 2010

Hej!

Jag håller på med en artikel om Kalle Anka Fun Club till nästa nummer av
Serieblaskan. Därför vore jag mycket tacksam om någon minnesgod ankist kunde
hjälpa mig med lite fakta samt hjälpa mig att komma i kontakt med någon som
var ansvarig för klubben. De frågor jag har nu är:

- Vems idé var det att starta Kalle Anka Fun Club?
- När startades den?
- Hur många medlemmar hade klubben?
- När och varför lades den ner? (Jag har för mig det var runt 1982 och
anledningen var någonting i stil med att alla inte kunde läsa "Veckans
hemliga tävling" (för det krävdes medlemskort). Jag var dock 8 år 1982 så om
någon har en annan förklaring så rätta mig gärna.

Svara på ankismlistan eller till min privata mail.

Tack på förhand!

Christian Schremser
Kollusor 2816