Kalle Anka & Co nr 6 2010

Anders Gronlund andlund at yahoo.com
Ons Mars 31 23:50:33 CEST 2010

Jag har köpt upp ett större parti med nyare KA & Co, vilka jag håller på att läsa. En trevlig överraskning är att denna tidning faktiskt har  bättre läsvärdeskvalitet idag än vad jag trodde. Av det som jag har hört har varit att den har tappat mycket i kvalitet under de senaste åren, men det kan jag inte säga att jag har märkt än så länge.

Nåväl, nu läste jag just 6/2010, vilken börjar med en rolig serie där Kajsa råkar ut för en förbannelse pga en svartsjuk fru och hennes förförare till man som definitivt går över gränsen. Jag kan inte låta bli att nämna att jag tycker att denna serie hade blivit ännu roligare om de istället för att bli kallade Enrico och Maria, hade fått namnen: Raymond och Maria. :-)

Glad Påsk!

Anders Grönlund