Gamla svenska 'cartoons'?

Anders Norrman anders.norrman at bredband.net
Ons Nov 3 07:01:50 CET 2010

Nu är ju Professor Balthazar visserligen från forna Jugoslavien, men den är ju
onekligen charmig. <=)
Trolltyg i Tomteskogen funderade jag på, men den är tydligen amerikansk ser
jag nu när jag letar. Fast den kanske är rätt så okänd på hemmaplan?
Visserligen ingen kortfilm, men...

Dr. Snuggles var en annan fundering, men den är ett samarbete emellan
Nederländerna, Tyskland och Storbritannien så den går inte heller.

Problemet är väl att när du var barn (jag gissar att du är född ungefär
någongång mellan 1968 och 1973) så visade Svt huvudsakligen tecknad film från
öststaterna (Tjeckien, Jugoslavien, Ungern m.fl.) men förhoppningsvis finns det
kunnigare människor på listan än jag som kan hjälpa dig.

Lycka till! <=)