Gottfredson-Musse på gång

Andreas Jansson andreas.jansson at home.se
Ons Apr 6 20:48:02 CEST 2011

God kväll!

Äntligen tycks det bli en Floyd Gottfreson-utgivning på läsbart språk!
Jag övervägde att lära mig litet italienska på köpet, men det visade sig
stört omöjligt att beställa FG-böckerna från Italien som började komma
ut för någon tid sedan (Italiens enda internetbokhandel levererar inte
utomlands, ett sådant kulturland. Hmmm...).

Fantagraphics brukar vara bra, så detta var en trevlig överraskning att
de även tagit sig an Gottfredson-projektet. Beställningarna tar sin
lilla tid på sig, över stora havet, men kvalitén brukar vara god och
priserna moderata så det har alltid varit väl värt att vänta tidigare.

Den här gången tror jag faktiskt på det (det tycks ju ha gått troll i
Gottfredsons Musse-utgivning flera gånger tidigare och på olika sätt).

Länk:
http://www.fantagraphics.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1997&category_id=674&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=62

"Though Fantagraphics only recently announced that it would also publish
the complete Donald Duck strips by Carl Barks, Groth said that in fact
the publisher signed Mickey and Donald together, but the Barks
collections won't launch until November."
(http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=31054)

En månadsgammal nyhet... men dagsfärsk för mig, så ni får ursäkta om jag
upprepar något som "alla naturligtvis visste" :-)

Andreas Jansson (2114).