Citat ur Ankismen

Karl-Erik Lindkvist Caltex at algonet.se
Sön Apr 10 19:59:49 CEST 2011

"Liksom denna utspelas den för det mesta hemma i Ankeborg och
koncentrerar sig kring de stora, tragiska problem som personerna finner
i små, triviala företeelser. Den vanliga nutidsankismens figurer kan
inte acceptera det triviala. Därför diktar de in kamp och konflikt i det
vardagliga där kamp och konflikt egentligen inte existerar."

/KEL