Historiskt hus sålt

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Tors Dec 8 11:31:47 CET 2011

Kvack!

Mellan 1969 och 1977 bodde Carl och Garé Barks i Goleta, Kalifornien,
närmare bestämt på 616, Carlo Drive. Jag fick en ingivelse och googlade på
adressen. Då fick jag träff på den här mäklarsajten:

http://www.neighborcity.com/property/616-Carlo-Drive-Goleta-CA-93117-Any-18773017/

Huset verkar alltså ha sålts nyss! Undrar om köparen (och säljaren?) kände
till dess kulturhistoriska värde?

Förutom att huset har fått en ny färg verkar exteriörerna vara oförändrade
sedan Barks tid. Här finns bilder från 1969:

http://www.cbarks.dk/thepaintingresidenceouta.htm

Kul arkitektur förresten! Stort hus också -- 220 kvm, fyra sovrum, tre
badrum. Klart rymligt för två personer!

/Olof

****