Don Rosa intervju om sitt synproblem.

Adam Linde adam at ppp.se
Fre Mars 4 18:06:14 CET 2011

Kul att få se det ur hans synvinkel (ursäkta galgskämtet). Så himla tråkigt med en sån tallang som går förlorad, hans serier är en viktig orsak till att jag finner det meningsfullt med litteratur som betyder nåt idag. Hans serier var alltid av en annan dimension i handling och intrig. Det känns trots allt bra att "Fången vid Ångestfloden" blev hans värdiga slut, dock skulle jag önskat att slutet på karriären inte vore lika snopet.