Baksidesflikar 1968/69

Germund von Wowern germund_vw at yahoo.com
Sat Dec 29 20:00:35 CET 2012

Jens Lindell skrev:

> 1968-32 har en flik om prenumerationer, de andra verkar vara utan,

Jag tycker det här är intressant. Jag sitter här med Egmonts inbundna årgång av 1968 och trots att jag nu vet att KA32-1968 haft en flik kan jag inte se minsta tecken på att den rivits av. Baksidans högerkant är så knivskarp att jag skulle gissa att fliken skurits av redan på tryckeriet. Samma sak med KA34, men KA 35 har minimala skavanker som tyder på att fliken faktiskt kan ha rivits av i efterhand. Intressant nog ser jag vikmärken längs flikvecket i t.ex. KA33, där fliken sitter kvar...
Tusen tack för infon om KA32 för den hade jag kanske missat annars!

Anders M Olsson skrev:
> Många av de tidigare förorden kändes väldigt krystade, men i de senaste böckerna
> har bonusmaterialet varit betydligt mera relevant och läsvärt.

Trevligt att det uppskattas. Av just de skäl som nämns slutade vi fr.o.m. 1967 del 1 med de reguljära förorden och inkluderar istället bonusmaterial som ska ha en direkt koppling till serierna i volymen, eller åtminstone årgången och tidsperioden. Der blir en hel del scannande ur min egen och andras samlingar, men det är betydligt roligare än förut.
/G