Re: Världens starkaste fiktiva person

Sou1forged sou1forged at hotmail.com
Sat Jan 28 14:19:22 CET 2012

Enkelt!

Dessa var vanligen förekommande under silveråldern, dvs under 60- och
70-talet
Grön = Dödlig för kryptonier
Röd = Orsakar en tillfällig förändring hos kryptonier, som är unik för varje
gång de utsätts för denna.
Guld = En aning inkonsekvent, men vanligast är att de permanent avlägsnar
kryptoniers krafter.
Vit = Dödlig för all växtlighet, kryptonsk eller icke.
Blå = Dödlig för Bizarro (Då det är en imperfekt kopia av grön K)
Sedan finns det en uppsjö av kryptonitformer som uppstått senare, samt
sådana som förekom under silveråldern, men inte särskilt ofta. Här är ett
par exempel.
Svart = Relativt ny, orsakar extrem personlighetsklyvning eller en "ond
tvilling".
Rosa = Förekom endast en gång, för att parodiera oskuldsfullheten under
silveråldern. Den gjorde Stålis homosexuell.
Orange = Användes av Stålflickan till att ge sin katt superkrafter. Ingen
effekt hos människor.
Silver = Fejk, ingen effekt.
Gul = Fejk, ingen effekt.

Jag tyckte om att läsa den tidens Stålis, men störde mig en del på
inflationen som blev. Stålmannen var tänkt att vara den sista kryptoniern
vid liv, men sedan dyker en stålhund, en stålflicka, en stålhäst, och till
och med en stålapa, för att inte tala om flaskstaden Kandor och alla de
Kryptonska brottslingarna.

Hoppas det hjälpte.
/W