Favorit

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Ons Juni 6 18:30:33 CEST 2012

> Hujedamej!
>
> Han hette Läderlappen när en annan var ung...

Ja, det var väl filmen från 1989 som var först eller i alla fall tidig
med att försöka kalla honom Batman på svenska, och då lät det bara
fånigt, tyckte i alla fall jag.

Men förståelsen för det som var förr är inte alltid på topp. I
kommentarerna till samma lista tyckte de i sändningen att det måste ha
varit pensionärer som röstat när Knallhatten kom med på listan.  Fnys!
Som om inte Knallhatten är en bättre figur än alla tråkiga
superhjältar på listan!

(Att däremot Klot-Johan som jag röstade på inte kom med var jag väl
inte förvånad över...)

OBankism: Vad finns det för Disneyseriefigur som liksom Läderlappen
först fick ett översatt namn till svenska men senare bytte till att
heta som på engelska? (Det finns kanske fler, men man ska förstås
svara med det jag tänker på!)