Re: Långbens hatt

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sat Apr 6 19:08:07 CEST 2013

Jag undrar om inte huvudgrejen med Långbens hatt är att den är för
liten, snarare än att den är av någon modell som ska se ut sådär.

I en nätdiskussion (kanske i samma hattforum där Michael sett
påståendet om Fedora) såg jag någon jämföra med den hatt som
tv-komikern Pinky Lee hade, t.ex. på bilden i sin Wikipediaartikel på
https://en.wikipedia.org/wiki/Pinky_Lee . Han är förstås efter
Långben,
men fungerar som ett av många exempel på att det alltid blir roligt
med en för liten hatt.

(Nyfiken av detta fick det mig att titta på youtubeklipp på hans
barnprogram från 1950-talet.  Rekommenderas inte för friska personer.
Själv är jag hemma med influensa.)