Victory Through Air Power

ekman at lysator.liu.se ekman at lysator.liu.se
Mon Juli 15 15:18:38 CEST 2013

(Jag har redan skrivit om detta i Facebook-gruppen, men kanske inte alla
är med där, så jag upprepar informationen här.)

Sedan några månader tillbaka skriver jag en blogg om filmer som kan laddas
ner (lagligt) från Internet Archive (archive.org). Idag har jag publicerat
mitt första Disneyrelaterade inlägg.

Det handlar om den "okända" Disneyfilmen Victory Through Air Power, som
visserligen finns på dvd men ändå får betraktas som obskyr.

För den intresserade finns min blogg här:

http://silverinahaystack.wordpress.com/

Direktlänken till det aktuella inlägget:

http://silverinahaystack.wordpress.com/2013/07/15/victory-through-air-power-1943/

För den som har ett allmänt filmintresse har jag tidigare skrivit om
Buster Keaton, den första zombie-filmen, Fred Astaire, nazistisk
propagandafilm, japansk science fiction, med mera.

  /Fredrik E. (koll. 1589)