SV: Resan till Atlantis?

-= Steamboat Willie =- m8100 at abc.se
Fre May 24 23:37:16 CEST 2013

> Men i efterhand ångrar jag mig lite och
>tänker att man kanske tvärtom borde ha förnyat
>årtalet i den senaste utgåvan, så att kronorna
>skulle vara från 1987 eller nåt sånt. Det är inte
>alltid lätt, det här med Ankeborg.

1987.. Hmm. Jag hade sagt att 1973 hade varit lämpligare... eftersom det
fortfarande är ett relativt vanligt mynt. (Med kungens farfar på). Gjordes i
extremt stor upplaga eftersom det präglades i flera år.

... annars hade ett roligt alternativ varit 1974 eller 1975. För det hade
varit otroligt sällsynt. ;-)

1974 och 1975 präglades nämligen bara enkronor med årtalet 1973...  Så ingen
läsare hade fått tag i ett sådant mynt!

// Steamboat Willie