Re: Megaton Brakodånitz?

Jan Oscarsson jan.oscarsson at comhem.se
Sön Nov 30 09:39:29 CET 2014

När jag hoppade på denna lista nu igen ser jag en tråd som inte verkar löst?
Serien är i alla fall “Antibuller-patrull” (Vicar) från KA&Co nr 25/76. Hög
nostalgifaktor då detta var den första årgång jag fick prenumeration på.
mvh Jan Oscarsson (koll. 2647)

Det är fullt möjligt att det inte är en Barks, men det lustiga är att när
jag luftade referensen på Facebook var det flera vänner som associerade till
just Barks' klassiska bullerfejdsserie. Det tyder på att det borde vara en
liknande historia, där någon slänger på en grammofonskiva med oerhört
volymstark musik enbart i syfte att jäklas med grannarna. Detta är bara SÅ
frustrerande... Serien är inte nåt jag fantiserat fram - med kompositör och
titel är det alltför detaljerat för att vara ett påhitt. -----Original
Message----- From: Ankism [mailto:ankism-bounces at nafsk.se] On Behalf Of
Stefan Diös Sent: den 30 juli 2014 11:51 To: ankism at nafsk.se Subject: Re:
Megaton Brakodånitz? Anders E: