[SPG:rpd=50]Re: Gröngölingstitlar

Andreas Eriksson andreas.eriksson89 at hotmail.se
Ons Okt 1 17:04:32 CEST 2014

Tack för ett uttömmande svar! Kul att få en inblick i det där!

På något vis känns det skönt att höra att du inte tycker att du har lyckats
riktigt alla gånger, så att den som eventuellt någon gång skall ta över
efter dig, vem nu det kan tänkas bli, inte riskerar att vara sämre...

Gradtitlarna, såsom general, överste, kapten, ligger de på en skala för sig?
Vilka finns det? De kanske också förekommer i förkortningsvarianter? I "En
rädd räddare" påstås att kaptener är den lägsta rang en gröngöling kan ha,
men i serien där Knattarna blir degraderade flera gånger, bl.a. till
"vanliga generaler", går de inte till något ännu lägre då? Är förresten
någon titel högre än generaler? Och Stormogul, hur fungerar den titeln? (Oj,
jag är ju nästan skamligt dåligt insatt i Gröngölingarna, märker jag...)