Re: Årets Årsmöte

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Fre Juli 3 21:07:16 CEST 2015

Andreas Eriksson skrev:

> Kvack!
>
> Om jag inte minns alldeles galet, så var det väl Årsmöte någon gång i april
> i år. Brukar inte protokollet läggas ut på webben? Brukar man inte ens nämna
> Årsmötet?

Kvack!

Visst vore det bra om det vore så!

Jag är en av två webbredaktörer för NAFS(k). Ibland kan vi absolut
vara långsamma med att fixa saker, men det som jag ser som
grundproblemet är att styrelsen meddelar sig så lite med omvärlden
utom vid de få utskicken. Den sida som vi har om årsmötet är
http://nafsk.se/meeting/year/2015/ . Den nämndes prominent inför
mötet, men nån mer information i efterhand finns inte. Jag missade
själv årsmötet i år, så jag har ingen info att lägga till, helt
enkelt. (Men obs att Karl-Erik har bloggat om mötet, och det finns
länk dit från sidan!)

Jag skulle tro att protokollet kommer i nästa utskick. Kommer det
omedelbart på webben då? Njäe, det lär dröja, för vi kommer sannolikt
inte få det i datorläsbar form från styrelsen. Det har varit en fråga
i några år att vi skulle vilja att det som skickas i utskick även
skickas till oss (digitalt) så att vi kan använda oss av det på olika
sätt, men det har aldrig lett till någonting. (Inte ens till något
svar överhuvudtaget på mina mail om sånt.)

Efter årsmötet har jag undrat om styrelsen inte kan tänka sig att
offenltiggöra hur den har konstituerat sig, så att den informationen
kan finnas på webben, men det fick jag inget svar på, så det är därför
http://nafsk.se/styrelse.html sedan april ännu inte har information om
vilka som sitter i styrelsen. Det kommer väl efter nästa utskick.