Långbens Bil

Hampus Johansson j.hampus at yahoo.se
Tors May 21 17:04:50 CEST 2015

Som alla på denna lista säkert vet så har ju Kalles bil registreringsnumret 313 och Musses bil 113. Men jag har en fråga om numret på Långbens bil. När jag läste serien "I regn som i solsken"(KA &C:o 27/81) så hade Långbens bil nummer 2980, vilket kändes bekant av någon anledning. Mycket riktigt visade det sig senare, då samma nummer förekommer på Långbens bil i serien "Tvehunda kommun" publicerad i Kalle Anka & C:o Nr 45 2012. Nu undrar jag därför om detta är ett sammanträffande eller om det finns någon som vet om det förekommit fler gånger?