Bygg Steamboat Willie i LEGO

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Sat Aug 27 09:51:15 CEST 2016

Hej! Kanske har du inte läst Andreas K A Eldhs inlägg som jag svarar på nu
förut? Förutom att det citeras nedan så finns det även i listarkivet, på
https://lists.nafsk.se/pipermail/ankism/2016-August/007109.html .

Om du har t.ex. en gmail-adress så har det nog hamnat bland spam med
motiveringen att "Från-adressen är i domänen yahoo.com men nödvändiga
tester för autentiseringen av yahoo.com misslyckades".

Om du har en Yahoo-adress så har du inte fått meddelandet alls. Det är för
att Yahoo ser att det är skickat från en yahoo-adress, men inte känns vid
att exakt detta har skickats därifrån, och därför utgår från att det är ett
bluffmail. Det känns inte vid det eftersom det som kommer ut på listan är
en aning annorlunda än vad Andreas skickade. Det hänger ihop med hur
mailinglistor fungerar att de oftast ändrar mailen en aning innan de
skickas ut till medlemmarna, t.ex. genom att lägga till en rad längst ner
med information om listan, som det är här.

Från och med idag så kommer meddelanden från adresser som helt vägrar att
ta emot sådan mail att få avsändarraden helt ändrad, vilket jag hoppas ska
räcka för att lösa problemet. Det gäller åtminstone 13 prenumeranter med
yahoo-adresser.

(Den som vill veta mer kan söka på nätet efter "dmarc reject". Nu ville jag
bara tipsa om ett eventuellt missat inlägg och informera om förändringen.)