Re: Frågor: Del 2

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Sat Aug 27 18:32:43 CEST 2016

Kvack!

Efter att ha läst Per Starbäcks inlägg tidigare i dag tog jag en titt i
mitt skräppostmapp. Där hittade jag bland annat nedanstående frågor från
Hampus. Fråga 1 ser inte så komplicerad ut ("Hur många kollusorer har
Nafs(k) haft totalt under de 40 år som gått?").

Den första medlemmen fick nummer 314. Senare utdelades även nummer H 313
(till hedersmedlemmen Carl Barks). Det senaste numret som jag vet har
delats ut är 2943 (vår son Abbe, som blev medlem i våras). 2943 minus 312
är 2631. Svaret bör alltså vara drygt 2631, där det exakta svaret beror på
hur många nya medlemmar som tillkommit sedan i våras.

/Olof