Språket

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Dec 8 11:26:10 CET 2016

Jag hade för en tid sedan besök av en reporter
från radioprogrammet "Språket", som var
intresserad av att prata om detsamma. Språket,
alltså. Enkannerligen i Ankeborg. Jag pladdrade
på ordentligt som vanligt och den stackarn
behövde nog ägna lång tid åt att sortera och redigera.

Men nu har jag fått besked att resultatet ska
sändas i P1 den 20 december klockan 14.03. Det
gäller tydligen att vara exakt i den branschen!
Det blir spännande att höra hur det hela låter
och vilka dumheter man kan ha hasplat ur sig i
allsköns hast. Jag har inte fått höra något i
förväg, så allt kan hända! Givetvis skyller jag
alla fel på dålig klippning. ;-)

Nå, snarare gömmer jag mig nog någonstans för att
slippa höra mig. Det brukar vara så. Hur som
helst ska det hela gå att avhöra även på webben i efterhand.

Kvack!