Re: Ser du stjärnan i det blå - utan Bengt Feldreich?

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sön Dec 25 20:09:10 CET 2016

Jag har nu kollat mina inspelningar från igår, både från SVT1 och SVT1
HD. Bengt Feldreich sjöng precis som han brukar.

Han sjunger dock inte så mycket, bara de första raderna av sången:
"Ser du stjärnan i det blå
Allt du önskar kan du få"

Sen tonar Cliff Edwards sång upp och därefter är det bara den engelska
sången som hörs. Så har det varit så länge jag kan minnas.

Så om man "blundar med öronen" under de första tio sekunderna kommer man
att missa Bengt Feldreichs sånginsats.