Orange

Olof Siverbo olof.siverbo at gmail.com
Tors Nov 3 08:56:20 CET 2016

Kvack!

Andreas skrev:

Ja under arbetet med färg-loggan försökte vi efterlikna Kalles näbb-färg,
> men hur vetenskapligt vi gick till väga minns jag inte.

Så här skrev jag i ärendet i ett inlägg till listan i somras:

*När jag skulle göra färgversionen [av loggan] scannade jag in omslaget
till Den gyllene hjälmen (Walt Disney's klassiker-utgåvan) för att hämta
färgerna därifrån. Min tanke var att hämta den blå färgen från Kalles mössa
(förstås) och den orange färger från näbben. Men jag har ett svagt minne av
att jag inte var helt nöjd med nyanserna, så det är möjligt att jag valde
andra färger i slutändan.*

*(Diverse personer i styrelsen och utanför kan säkert ha kommit med förslag
och goda synpunkter under arbetets gång, men som vanligt minns jag mest min
egen insats!)*

 /Olof