Är Stefan Diös hedervärd eller hyllningsvärd?

Per Starbäck per.starback at gmail.com
Tors Nov 10 09:42:31 CET 2016

Ja, vad tycker ni?

Att jag undrar är för att det på webben sedan länge står att den
utmärkelse HACKEBIFF som Stefan har fått betyder "Hyllningsvärd,
ankistisk, celeber kvackare, evigt bofast inom fanatismens
frontlinjer". Men jag upptäckte häromdan att det i NK 9 istället står
"Hedervärd". Vad står det på medaljen egentligen? Och vad borde det
stå?

(Detta noterade jag när jag bläddrade efter fler fakta att lägga in i
Ordningsfrågan. Igår var det för första gången Olof SIverbo som knep
förstaplatsen. Grattis! På http://nafsk.se/ordning/161109/ kan man
spela gårdagens ordningsfråga i efterhand utom tävlan och se om man
också klarar att få hela 15 poäng som både Olof och Hampus fick.)